Stadion S11

Kompletní renovace Stadion s11 1958: 

 Stadion S 11 je modifikace modelu Stadion S1 (vyrobilo se ho jen 2000 kusů). Šlo o několik rozdílů, ale v zásadě šlo o detaily. Takže opravdu prvním hojně rozšířeným modelem mopedu se stal Stadion S 11 ( vyrobilo se ho na 150 000 kusů). Původně měly být ve Stadionech německé motory Sachs a nebo Fichtel, ale politická situace tehdejší doby to díky bohu neumožnila a tak v Stadionech zatlouklo srdíčko Jawa typ 552 , které se montovalo v národním podniku Stadion Rakovník. Co Vás na první pohled napadne? No že na rozdíl od dalších dvou následujících modelů Stadion 22 a 23 není 11ka kapotovaná. Je "jednoduchá". A to je na ní tak krásné.

 Podle stavu při přebírání,bylo jasné, že už někdo někdy v minulosti dostal nápad, že by ho mohl trochu oživit, ale rozebrání bylo to jediné, k čemu se dostal. Stav při převzetí vystihne jedno slovo ,,rezavý", nikoliv však nezrenovovatelný.Práce na rámu a klempířské práce byly v měnším rozsahu, díky absenci kapotáže u tohoto modelu. U něčeho je občas vhodné pískování, ne však vždy, někdy to materiál ubírá a tak je vhodnější chemický odlak. Je šetrnější. Povrchová úprava obsahovala strandardní procedůry. Sem, tam bylo třeba i něco dovařit.Lakování proběhlo opět za použití kvalitních dvousložkových epoxidových barev, které zaručují dlouhou životnost a špičkový vzhled po dlouhou dobu. Generální oprava motoru, jak si mnozí ,,kutilové" myslí není jen o výměně ložisek na klice. Výbrus včetně pístu, kroužků a samozřejmě i čepu. Kliková hřídel se musí rozlisovat,vyměnit ložisko a futro, slisovat a vyvážit. Dál se mění ložiska v převodovce a na klikové hřídeli. Bloky motoru potřebují někdy lehce přebrousit, aby dobře těsnily, protože spousta lidí motory půlí vším možným( dlátem, sekerou, šroubovákem, kladivem... ). V naší dílně se používá kvalitní nářadí určené přímo k těmto úkonům, takže neodborných zákroků se opravdu bát nemusíte. Nové ráfky a výplety kol, stejně jako spojovací materiál jsou samozřejmostí. Vždyť Stadion S 11 se vyráběl mezi lety 57-59, takže životnost něktrých materiálů už prostě není zcela jistá. Když už máte v rukách takový stroj, je dobré si s ním pohrát. A to je naše filozofie. Zakládáme si na precizní práci k maximální spokojenosti zákazníka.