JAWA Californian Typ 362

Kompletní renovace neodborně zrenovovavéno motocyklu JAWA Californian  362. 

Čím je Jawa 350/362 Californian tak vyjímečná?

   Konkrétně tento model je v pořadí 3. ze 4 tipových provedení tohoto stroje. První model se dodával na severoamerický trh ve dvou pod-provedeních. Road King a odlehčená verze. Druhý model přišel s hranatou nádrží a ve 250 a 350ce. 3. model "Kalify"  doznal designových změn. Nejvíce do očí bijíci jsou už zvednuté výfuky. A teď pozor, jdeme k modelu číslo 4. Jawa 350/362 (1969-74). Hlavy a válce z Bizona, na svou dobu unikátní systém odděleného mazání OILMASTER a tachometr do 160km/h, stejný jako u 500 OHC. Po ní nasledovalo ještě VB provedení v modrobílé barvě s kývačkovou přední maskou. Vyrobené "Kalify" však nejsou ve výbavě příliš jednotné, protože do každého státu kam se stroje vyvážely byli jiné požadavky a tudíž i výbava. Takže proč ji každý chtěl? Protože byla primárně na vývoz. 60. léta, květinová revoluce, pocit svobody ( motor má na tu dobu 22 koní) a unikátní stroj, který Vám ji dal neměl na silnici v Československu co dělat. 


 Největší problém u těchto strojů je, že když nemáte z čeho brát, začnete to lepit jinými, mnohdy i pasujícími součástkami. Pak vznikají různe slepence a kutilem napadené stroje, které ale díky svojí neoriginálnosti ztrácí na ceně a hodnotě (cena v penězích a hodnota citová). Proto je potřeba k tak vzácným strojům, kterých tak moc není ( když pomineme přestavby z 634, tzv. Konopnic, které dnes dělá více lidí, než je zdrávo) zachovat velice šetrný přístup a citlivě restaurovat. Tento stroj šel, jak se říká "do šroubku". Veškeré součástky byly pečlivě prohlédnuty a každá doznala odborného zásahu. Čištení, chemický odlak, klempířské práce i na neodborně zrenovovaném stroji mají své místo. Povrchová úprava pod lak je stejně důležitá jako lak samotný. Kvalitní dvousložkové epoxidové barvy jsou samozřejmostí. Kola se musí vyplést nově. Dráty v kolech časem ztrácí své vlastnosti a praskají a vzhledem k výkonu stroje, je třeba myslet i na bezpečnost. Sedlo, to je kůže a kůže je kvalita a tu si tento stroj zaslouží. Jasně, je to JAWA, takže CHROM. A když chrom tak na měď. Zakládáme si na pečlivosti, osobním přístupu k maximální spokojenosti zákazníka a zde se opět podařilo. Kvalitně odvedené práce se Vám vrátí v podobě dlouhé trvanlivosti a bezporuchovost vašeho motocyklu.