Průběh renovace

Jak to probíhá když se rozhodnete zrenovovat Váš motocykl u nás?

Příjem zakázky:

Po telefonické či e-mailové komunikaci nám dovezete nebo si přijedeme pro Váš motocykl. Prohlédneme spolu Váš stroj a odhadneme i předběžnou cenu renovace. Bohužel celkovou cenu dokážeme spočítat až po rozebrání a prohlédnutí každého dílu. Pokud budete s předběžnou cenou souhlasit,sepíšeme zakázkový list s přesným popisem motocyklu a práce, která se má provést, smlouvu o renovaci a převezmeme zálohu na renovaci a motocykl si nafotíme. 
renovace

 Fotodokumentace:

Fotodokumentace je prováděna v průběhu celé renovace a průběžně vkládána na internet. I toto je pro Vás výhoda, protože můžete kdykoliv nahlédnout jak se vše vyvíjí a ukázat zrod svého motocyklu i přátelům. Zároveň s fotografiemi popisující aktuální stav renovace Vašeho motocyklu Vám zasíláme i průběžný finanční stav renovace. 
http://vladimirjanovsky.rajce.idnes.cz/
ČZ 501



Rozebírání motocyklu  (kontrola každého dílu, určení dobovosti, určení přesné ceny renovace):

Váš motocykl kompletně rozebereme. Každý díl prohlédneme (poškození, opotřebení, koroze) a rozhodneme zda je dále použitelný nebo zda bude nahrazen dílem novým. Pokud není nový díl dostupný (nevyrábí se a dodavatelé ho také nemají) pokusíme se díl opravit nebo sehnat jiný,použitelný. Během prohlídky je důležité sledovat také vhodnost dílů na Váš konkrétní typ motocyklu a jeho rok výroby Po prohlídce všech dílů konečně určíme přesnou cenu renovace motocyklu.


GO-motoru

Součástí kompletní restaurace nebo renovace motocyklu je i generální oprava motoru. Celý článek o opravách motoru ZDE
GO motoru

Generální Oprava (GO) - Vidlic  pérování a tlumičů

Rozebereme , vyčistíme, kontrola rovnosti, zkontrolujeme činné plochy jestli nejsou vyrezlé, nebo poškrábané. Jestli-že jsou nějak poškozené tak je opravujeme zbroušením na opravný rozměr a znovu nanesení tvrdochromu, nebo výměna celé trubky. Vyměníme gufera, pouzdra(které přestružíme na správný rozměr), vodítka . zkontrolujeme stav pružin a následně kompletujeme nakonec nalíváme nový olej.  
Oprava vidlic

Elektroinstalace:

Elektorinstalaci vždy natahujeme novou,staré kabely bývají ztvrdlé, zoxidované a různě poškozené. 
Vše zapojujeme dle původního schématu, pokud si zákazník nepřeje jinak(v roce zrodu Vašeho motocyklu byla jiná legislativa než dnes např. pro obrysovou žárovku. Pokud si budete přát místo původního zapalování nové VAPE, provedeme jen nutné úpravy důležité pro jeho instalaci.
elektroinstalace ČZ 501Velorex

Kola,středy kol,štíty,pneumatiky a brzdové obložení:

Při renovaci kol se v drtivé většině případů kupují nové ráfky a výplet. Jen pokud si zákazník přeje a nebo jsou ráfky či dráty atypické, ponechávají se staré, které se znovu vyčistí, popřípadě opraví a správně povrchově upraví.  Středy kol vizuelně kontrolujeme, vyměníme ložiska a stočíme činnou plochu brzd. Hliníkové středy se vyčistí, kovové povrchově upraví (čistíme, leštíme mechanicko-chemickychromujeme, lakujeme).
Renovace kol

Brzdové obložení se dává vždy nové, staré ponecháme jen pokud nebude motocykl provozován a na písemné přání zákazníka. 



Pneumatiky a duše zpravidla nazouváme nové. Staré ponecháváme opět jen tehdy, pokud nebude motocykl provozován a na písemné přání zákazníka.

Povrchová úprava

 Lakování a klempířské práce:

Veškeré lakované díly se zbaví původní barvy tak, že se otryskají nebo chemicky odlakují. Chemická cesta je šetrnější způsob při, kterém nedojde k deformaci a úbytku materiálu. Díly,které potřebují opravit (vyvařit díry, dovařit  různé úchyty a vzpěry, vyklepat) předáme klempířy. U pružných spojů používáme tvrdého pájení stříbrem či mosazí  a cínem,aby nedošlo k jejich prasknutí.  Tento krok je velmi důležitý, protože vše musí být co nejlépe připraveno pod lak,aby se nemuselo používat velké množství tmelu. (Při velkém množství tmelu může dojít k vysedání, popřípadě popraskání barvy).Dále následuje lakování v 5 krocích:

1) ochranná vrstva je epoxid (antikorozní složka která zamezuje pokračování koroze)
2) plnění a kytování nanesením vrstvy plniče k vyplnění nerovností a nésledné přebroušení
3) druhé plnění s jemným broušením pod finální lak
4) finální lak se nanáší dle přání zákazníka. Může se použít lesklý lak nebo matný (pololesklý) ,který se více přibližuje lakům používaných v době výroby Vašeho motocyklu (staré laky časem matněly).
5) linkování a vymalovávání loga se provádí ručně, některé díly se linkují kolečkem,jiné zase štětcem.

Spasování motocyklu: je to velmi důležitá část při které si motocykl poskládáme ještě před nalakováním. 
Proč to děláme:

  • někdy nám zákazník doveze motocykl rozložený v krabicích a my nevíme jestli dané díly budou na sebe pasovat
  • když se motocykl skládá za 2,3,4.... :) motorek
  • když jsou použity replikové díly(rámečky světla, výfuky, madla,), které jsou někdy nepřesné
  • když byl motocykl v minulosti nabouraný
  • když bylo provedeno velké množství klempířských prací
  • když chyběli díly motocyklu, které se dokupovaly 
    ČZ 125 TJAWA Pérák
Chromování:

Zakládáme si na tom,aby byl chrom kvalitní a proto používáme původní technologii (měď - nikl - chrom). Všechny chromované díly putují do galvanovny, kde se starý chrom stáhne, materiál se přebrousí a přeleští.Následně se nanese měď, která se znovu leští, poté se díl ponikluje a nakonec přijde poslední složka, chrom.
Nádrž JAWA pérákChromování BrnoChrom Brno

Úprava hliníkových slitin:

To se týká všech dílů vyrobených ze slitin hliníku (kartery,víka, hlavy,válce, štíty a středy kol, páčky, přepínače, zátky). Spolupracujeme s firmou, která provádí mechanicko-chemické čištění hliníku.Jejich technologie umožňuje docílit původního vzhledu odlitků bez zbytečného lesku a úbytku materiálu z dílu. Části dílů a díly,které byly leštěné se přeleští do lesku jaký byl v době výroby motocyklu. Poškozené díly jsme schopni svařit a opravit.
Renovace JAWA BrnoChemické čištění hliníku

Povrchová úprava spojovacího materiálu:

spojovacího materiálu byly různé povrchové úpravy dle typu motocyklu a roku výroby (nikl, černěné, chrom, zinek..).
Spolupracujeme s výrobcem spojovacího materiálu,který je dělá přesně dle originálních šroubů  (rozměr hlavy šroubu, délka, stoupání závitu, bez čísle pevnostního označení).
Při restaurování vzácnějších motocyklů nebo motocyklů s atypickými šrouby (palcové míry atd.) se snažíme všechny použitelné šrouby opravit, znovu povrchově upravit a zachovat. Neopravitelné se snažíme nahradit šrouby co nejvíce podobnými originálním.
Spojovací materiál

 

Ošetření-oprava-vylévání vnitřku nádrží:

  • oprava nádrží kvalitní kaučukovou hmotou KREEM® ROT – nejprve Vaši nádrž odmastíme a odrezíme, následně vylijeme kaučukovou hmotou, která zamezí další korozi a ucpe menší díry v nádrži a Vy už nemusíte čistit karburátor od nečistot uvolněných ze stěn nádrže.
  • opravíme Vám jakoukoliv železnou, mosaznou, hliníkovou a laminátovou nádrž a to až do obsahu 60 l.
    Vylévání nádrž kaučukovou hmotouVylévání nádrže kaučukovou hmotou

Replikované díly

Snažíme se používat co nejméně replikovaných dílů, ale některé díly jsou neopravitelné a zároveň nesehnatelné.
 Výfuky

Výfuky na motocykly většinou kupujeme nové, protože jejich oprava by byla mnohonásobně dražší. Dodává nám vyzkoušený, kvalitní, česky výrobce, jehož výfuky se co nejvíce blíží originálu. 

Pryžové díly a lanovody

Na všechny tyto díly máme osvědčené dodavatele, kteří se snaží co nejvíce přiblížit originálu. 

Čalounění sedla

necháváme potáhnout novou kůží či koženkou s novou výplní (pokud je původní výplň nepoužitelná).
Sedlo JAWA PérákRenovace JAWA Brnočalounění sedadel Brno

 Seřízení,zajíždění a předání motocyklu

Vždy před prvním nastartováním je motocykl seřízen do základního zajížděcího nastavení. Toto nastavení však není univerzální a povede se ho doladit během prvních cca 50 km, ale i dále se musí stále měnit. Seřízení motocyklu je individuální a  zabere hodně času proto jeho cena nelze určit předem a je na každém jestli bude chtít motocykl pouze s továrním nastavením a otestovanými funkčními prvky (tzn. najeto asi  10 km) nebo jestli využije našich služeb a nechá si od nás stroj řádně seřídit a zajet. Zajetí znamená najetí cca 150 km

 
Až je toto všechno hotové voláme zákazníkovi, domluvíme se, kde bude motocykl předán (v naší dílně, u zákazníka doma, na jiném místě).


Zákazník si motocykl prohlédne, provede zkušební jízdu a vyřeší se případné reklamace. Když je vše v pořádku, podepíše se smlouva o předání zrenovovaného motocyklu, předá se Fotodokumentace, návod jak s motocyklem jezdit do najetí potřebných km (zajíždění, poměr benzín olej,…) a zbylé staré díly. Zákazník doplatí zbytek dohodnuté ceny za renovaci, dohodnem se na případném dalším servisu a službách,které by si zákazník přál nebo potřeboval a tím je pro nás i Vás renovace ukončena. Zbývá už jen s radostí najíždět na svém staronovém motocyklu kilometry.